NAŠA KAMPANJA BEZ „E“

Brze promene u životu i globalizacija prehrambenih sistema, dovode nas u situaciju da nam se na meniju sve češće nalaze namirnice bogate kalorijama, a siromašne nutrijentima, ili u svom sastavu sadrže brojne sastojke čije nam poreklo i značenje nije poznato. Na taj izazov se može odgovoriti ako se podsetimo da hrana predstavlja život, a izbor načina ishrane pravo svakog od nas. Kao kompanija, koja je u prehrambenoj industriji skoro čitav vek, odlučili smo da pokrenemo interesantnu, pomalo provokativnu, ali najpre edukativnu i informativnu kampanju pod nazivom BEZ “E”.

Cilj ove kampanje je višestruk – da edukuje, da skrene pažnju javnosti na značaj oznake ’E’, kojom se obeležavaju konzervansi i drugi aditivi, ali i da je zainteresuje za proizvode koji su bez konzervansa, veštačkih boja i drugih aditiva – proizvode kao što su naši Sirko i A la Kajmak“,  izjavila je Ivana Ivačković, direktorka marketinga Mlekare Šabac.

U okviru kampanje, podsećamo da su aditivi sastavni i neophodni deo velikog broja prehrambenih proizvoda. Naime, aditivi su supstance koje nisu namirnice, niti njihovi karakteristični sastojci, ali se pri proizvodnji dodaju radi boljeg izgleda, ukusa, mirisa, boje, strukture i trajnosti. Primenjeni prema važećim pravilnicima, aditivi često predstavljaju deo prehrambenih namirnica. Zvanična regulativa nalaže da se svi aditivi koji se dodaju hrani označavaju na pakovanju te hrane nazivom kategorije i svojim specifičnim nazivom, ili “E” brojem. Novija istraživanja aditive dele na „dobre“ i „loše“, s tim što sinonimi za ovu podelu nisu „zdravi“ i „nezdravi“ – već oni koji nisu štetni i oni koji to jesu. I zbog toga je bitno imati na umu da nisu svi aditivi štetni, kao i činjenicu  da proizvod bez aditiva na deklaraciji – ili bez “E”, znači da je reč o najmanje procesuiranoj namirnici.

BEZ “E” kampanja na kraju samo želi da istakne da su Sirko i A la Kajmak, brendovi koji su sa razlogom omiljeni generacijama potrošača. Jer je reč o mlečnim proizvodima dobijenim od najkvalitetnijeg mleka sa domaćih farmi, čiji su autentični ukusi i tradicionalna receptura usavršeni savremenim procesima proizvodnje koji garantuju vrhunski kvalitet i bezbednost namirnice, i to bez konzervansa, veštačkih boja i drugih aditiva.