Iza kvaliteta uvek stoje pravi ljudi! Upoznajte našeg kolegu Bojana Grbovića, Menadžera distribucije

Poslovni fokus Bojana Grbovića, Menadžera distribucije u Mlekari Šabac jeste da naši mlečni proizvodi pravovremeno stignu na rafove prodavnica, na zadovoljstvo svih činilaca poslovnog lanca i potrošača, kao onih koji daju svoj konačni sud i jedan brend čine omiljenim!
Pročitajte Bojanova zapažanja o savremenim i tradicionalnim metodama distribucije, ali i o njegovom dugogodišnjem iskustvu!

 

  • U prodaji radite već dve decenije. Po čemu su slični Vaš početak i sadašnjost u ovom poslu i gde je budućnost trgovine i distribucije?

 

„Prodajom se bavim skoro dvadeset godina, bilo u svojstvu kupca ili prodavca, i mnogo stvari se promenilo u trgovini, od čega je najznačajnije otvaranje novih kanala prodaje. Prodaja se i dalje odvija kroz tradicionale kanale, ali se sve više kupovina obavlja i online – što zbog nedostataka vremena, što zbog komoditeta potrošača ili iz nužde koju nam je donela pandemija Covid-19. Istovremeno, potrošači postaju zahtevniji i po pitanju kvaliteta i dostupnosti proizvoda, više su informisani o svemu pa i o hrani. Brzo prilagođavanje novim trendovima i tehnologijama je uslov za uspeh svake distribucije. Ipak, neke pojedinosti se ipak nisu promenile tokom ove dve decenije – lični kontakt sa kupcima i dalje je presudan u sklapanju poslova. Nadam se da se taj aspekt neće promeniti, ali isto tako, posmatrano iz perspektive potrošača, svi volimo kada nam se u prodavnici obrati poznato lice.“

 

  • Distribucija je Vaš fokus u Mlekari Šabac. Recite nam nešto o tome, s obzirom da je Mlekara prisutna na 14 tržišta?

 

„Naš primarni fokus je na tome da proizvode Mlekare Šabac učinimo dostupnim svakom kupcu u svim kanalima prodaje, kako u Srbiji, tako i na izvoznim tržištima. Zbog specifičnosti industije i proizvoda koji nemaju duži rok trajanja, cilj nam je da direktnim snabdevanjem ili putem naših distributera, svakodnevno budemo prisutni i raspoloživi našim potrošačima. Tri su principa na kojima zasnivamo svoje poslovanje: napraviti, razviti, širiti se.”

 

  • Školovali ste se na Manhattan Institute of Management. Šta je to na Vas ostavilo najjači utisak tokom studija?

 

„MIM je fakultet koji kombinuje klasično akademsko obrazovanje sa praktičnim poslovnim i tehnološkim znanjem – upravo je to na mene ostavilo najjači utisak. U to vreme, ovako napredni programi, kod nas nisu bili previše zastupljeni. Oni omogućavaju studentima da se brzo uklope u novu sredinu i pruža im sposobnost da stečeno znanje počnu da koriste odmah nakon sticanja diplome.”

 

  • Možda i najteži zadatak za Vas. Kako biste u jednoj rečenici objasnili sinu šta je Vaš posao?

 

„Koliko god pokušavam sinu da objasnim, kako je moj posao da obezbedim kupcima mogućnost da pronađu proizvode Mlekare Šabac u svojim prodavnicama, on i dalje zamišlja kako tata ide u jednu kućicu sa senom, gde žive krave i gde se proizvode sir i mleko (čokoladno ). To mi je toliko simpatično da svaki put odustanem od daljeg ubeđivanja, biće vremena, njegov polazak u školu tek sledi.“